Máme za sebou první ze seminářů, jejichž cílem je utvořit silnou komunitu organizací využívajících strukturovaný dialog s mládeží při své práci.

Semináře 2015

První téma fundraising si našlo celkem zajímavé publikum. Do vinárny za námi a lektorem Pavlem Huškem jr. dorazilo celkem 14 účastníků z různorodých organizací.

A teď slibované informace a užitečné linky:

Pavel Hušek nám ukázal, že mnoho lidí podceňuje přípravu.

Kdo z Vás si opravdu řádně odpoví na otázku: Proč potřebuje moje organizace finanční podporu? Na co konkrétně bude použita?

A kolik z nás dokáže zaujmout odpovědí na donátorovu otázku: Proč vy děláte tuhle práci nebo projekt?

Technická část semináře ukázala, že podpora dárců může být jak hmotný či finanční dar, tak sponzorství za reklamu a propagaci. Některé firmy občas mají interní směrnice, které tyto formy nepodporují. Přesto je možná smlouva o spolupráci, v níž jsou nastavené podmínky hodně individuální. Výsledek zní: Nabídněte každé firmě to, co je pro ni ideální a nenechte se odradit byrokracií.

Důležitá je také dlouhodobá práce s dárci.

Kdo z Vás má vypracovanou strategii hodnocení dárců a udržuje s nimi pravidelný kontakt?

Kolik z Vás umí dárci předat zajímavé výsledky z akce, kterou podpořil? Nebo jiných, které by mohly firmu zaujmout příště?

Zde na ukázku strategie YMCA v Ústí nad Labem: Strategie oceňování dárců.

E-shop jako lepší volba fundraisingu:

Odpolední blok, po smršti informací a novinek pro příští rok ze světa strukturovaného dialogu, pokračoval konkrétními příklady, jak realizovat fundraising pro širokou veřejnost. Na ukázce od Shopero.cz měli možnost účastníci vidět, že správa e-shopu je lepší, než zkoušet fundraising na ulici a mít smíšené reakce veřejnosti na svou organizaci.

Na příkladu organizací a projektů jako Člověk v tísni (opravdový dárek) nebo 72Hodin (hlavně logistické řešení objednávek a distribuce triček a balíků pro obrovské množství projektů) si dokázali účastníci představit, jak by jejich organizace mohly realizovat fundraising odpovídajícím způsobem pro 21. století.


Poděkování Shopero.cz za vouchery pro účastníky, aby si vyzkoušeli provoz e-shopu na 3 měsíce zdarma.

Poděkování Dinotoys za ukázku her a propagačních puzzle, které si neziskové organizace vyrábějí na zakázku pro svůj fundraising a propagaci, a za poskytnutou slevu pro účastníky.


Malá odborná vsuvka: pro ty, kteří si chtějí více přečíst o možnosti přivýdělku neziskových organizací z právního hlediska (Odborná práce z webu ANNOJMK)

A co dál? Hlaste se na druhý seminář o spolupráci organizací a měst se zajímavými hosty: 26. 11. v Praze. (link)

Přidat komentář

Prosím odpovězte na otázku z důvodu ochrany proti spamu.

Buďme v kontaktu